Yağmurda Motosiklet Sürmek

Standard

Motosikleti her iklim koşulunda sürmekten keyif alanlardan mısınız? Yağmurda sürüş belki de en keyiflisi… Peki siz ve motosikletiniz buna ne kadar hazırsınız?

h5

Yağmurda güvenli, sorunsuz bir sürüş gerçekleştirebilmek için başlıca hususlar; Yağmurdan etkilenmeyecek kıyafet ve ekipman, Trafikte farkedilir olmak ve motosikletinizin donanımının ıslak zemine uygun olmasını sağlamak.

Yağmurdan keyif almak için, yağmuru kendinizden uzak tutun

ser6

Yağmurda motosiklet kullanımı zevklidir. Ama ıslanmamak şartı ile 🙂 Bunun için ilk şart, Bir adet yağmurluk… Motosiklet mağazalarında alt-üst iki parça veya komple tek parça tulum şeklinde temin edebileceğiniz bu yağmurluklar her bütçeye uygun seçeneklerle satışa sunulmuştur. Benim size tavsiyemiz satın alacağınız yağmurluğun ağ kısmının destekli olmasına dikkat edin. Genelde su sızmaları bu bölgede gerçekleşmektedir. Renk olarak neon veya reflektörlü yağmurluk modellerini, trafikte fark edilmeniz açısından tercih etmenizde fayda var.

Yağmurluk işini çözdüğümüze göre, Bot ve eldiven konusunu ele alabiliriz. Su geçirmez bot, su geçirmez eldiven sayesinde yağmur altında kuru kalmayı başarabileceksiniz. Bot ve eldiven tercihinde bizim tavsiyemiz Gore-tex ürünleri tercih etmeniz. Tabi bu seçimde maliyetlerin biraz yükseleceğini unutmayın ve bana kızmayın. Benimki sadece bir tavsiye 🙂

Kask tercihinde ise, zaten açık kask hiç bir zaman tavsiye etmediğimiz için Fullface diye adlandırdığımız kapalı kasklar veya Flip-up Çene açılır kasklar rahatlıkla yağmurdan korunabilirsiniz. Yaşayabileceğiniz tek sıkıntı vizör camınızın buğulanması olacaktır. Bu problemi de yine motosiklet mağazalarından temin edebileceğiniz bir Pinlock ( buhar camı ) ile giderebileceksiniz.

Unutmayın ki, sürüş dikkatinizi, konsantrasyonunuzu her zaman en yüksek seviyede tutmalısınız. En ufak bir ayak ıslanması, bacak arasından sızan su dikkatinizi dağıtmaya ve dolayısı ile sürüşünüzü etkilemeye yetecektir.

Motosikletiniz yağmura hazır mı?

Motosiklet ve yağmur aynı cümle içinde geçiyorsa akla ilk gelen nedir? Tabi ki lastikleriniz… Öncelikle, çoğu motosiklet üreticisi yüksek maliyetlerden ötürü kaliteli lastik tercih etmiyor. Bu nedenle yapacağınız ilk iş, lastiğinizin durumu ne olursa olsun iyi bir çift lastik alıp motorunuza takmak. Lastik işini çözdükten sonra geriye logar kapakları, yol çizgi şeritleri, köprü bağlantıları, tren ve tramvay rayları kalıyor. Lastiğinizin bu alanlarda pek yapabileceği bir şey yok. Motosikletinizin kontrolünü kaybedebilirsiniz.

Yol tutuşu arttırmak için lastik basınçlarını birazcık yükseltmekte fayda var. ( yaklaşık 5 psi ) Bu basınç artışı su birikintileri üzerinden daha rahat geçersiniz.

Islak zemin için, üstüne basa basa belirteceğim, tekrar tekrar vurgulayacağım şey; Demiryolları, tramvay rayları… Bu geçişlerde mümkün olduğunca dik bir açı ile geçiş yapılmalıdır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s