Africa Twin efsanesi ile buluşmaya az bir zaman kaldı…

Standard

Honda’ nın efsanevi modelleri denince ilk akla gelendir Africa Twin… Yıllarca Dakar vb. organizasyonlarda zaferden zafere koşan Africa Twin efsanesi, yeni yüzü ile çok az bir süre sonra Türkiye dağlarında gaz açacak

fb

Artık efsaneleşmiş olan Africa Twin 2016’da sahalara daha da güçlü dönmeye hazırlanıyor. Agresif görünümü keyifli bir sürüş sağlamayı hedefleyen CRF 1000L Africa Twin öncekilere göre çok daha güçlü ve teknik donanımlarla sahaya çıkacak. En zor arazi şartlarında olduğu kadar asfaltta da en iyi sürüş deneyimi için Honda’nın teknik ekibi gece gündüz demeden emek vermiş. Rüzgar testlerinden, zorlu amortisör testlerine kadar pek çok farklı alanda yapılan testler efsaneyi bir adım daha öteye götürmek için çalışılmış.

998 cc Blok motor ve Paralel Çift silindirli Honda CRF 1000L Africa Twin Manuel debriyaj veya tam otomatik vites ile Gönülleri fethedecek. İsteğe bağlı bir çift kavramalı şanzıman ve  altı-ileri manuel şanzıman ile satışa sunulması planlanıyor. Motor Paralel ikiz, Silindir başına 4 valf ile kompakt bir çift SOHC şeklinde dizayn edilmiş. Çekişteki performansı yüksek tutmak için 270 derecelik krank mili ile donatılmış. Arazi deneyimlerinde ABS’yi kapatmak için gerekli düzenlemeler yapılmış. Blok Motor’un kompakt şekilde dizayn edilmesi şasiye uygun konumlandırılışı arazi şartlarında maksimum performans için tasarlanmış. Sele yüksekliği standartta 871,2mm ve alçakta 850mm ile motorun kendi yüksekliği hiç bir şartta sürüş dinamiğinden ödün vermeyecek gözüküyor.

İster DCT şanzıman isterse Manuel versiyonunda CRF 1000L Africa Twin tam bir Arazi/yol canavarı. Her iki seçenekte de boyutlar aynı.  Hemen merak edenler için açıklayalım; DCT şanzımanda  “D-Drive” modu en ekonomik ve konforlu sürüşler  için  tasarlanmış. Honda’nın teknik ekibi bu modu ekonomik olmalı ama sürüşün keyfinden de taviz vermeden dizayn etmeliyiz diye düşünmüşler ve gayet başarılı olmuş.  “S-Sport” modu daha yüksek performanslı devrileri daha yüksek ama aksiyonlu sürüşlerde daha etkin sonuçlar verecek şekilde düşünülmüş. S1-S2-S3 seçenekleri motoru nasıl etkin sürmek istediğinize göre  alternatifler sağlamış.

Satışa farklı renkte çıkacak Honda CRF 1000L Africa Twin Kırmızı, Siyah, Beyaz Dakar Rally ve Gri renklerle Adventure/Enduro sevenleri gönüllerini bir kez daha fethedetecek.

Honda CRF 1000L Teknik Özellikleri:
Motor:998cc, sıvı soğutmalı paralel çift blok motor, Şanzımanı 6 ileri manuel yada 6 İleri DCT (Yol ve arazi sürüş modları mevcut) Güç aktarımı Zincirle sağlanmış. Şaşi Çelik çift beşik tasarlanmış Toplamda 18,5 Litre yakıt kapasitesine sahip olan motorun Ağırlığı Standart 228kg (ıslak) DCT 242 kg(Islak)

Hani derler ya Mahallenin sert çocuğu döndü. Sahaların Efsane motoru Africa Twinde hem karizmasıyla hem de tüm teknik özellikleriyle sağlam bir dönüş yaptı.

Şimdi sıra geldi Africa Twin’i trafikte görmeye… Pardon dağlarda görmeye 🙂

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s